Bild lånad från http://photo.elsoar.com/
 
Imorgon har det gått en vecka sedan jag åt något socker. Med det menar jag socker som i godis, chips och så vidare. För ett tag sedan bestämde jag och min pojkvän oss för att leva utan socker fram till nästa sommarlov, med undantag för födelsedagar, på kalas och så vidare. 
Det senaste halåret har jag känt mig så himla trött hela tiden vilket jag tror beror på att min kropp inte fått i sig den mat den förtjänar. Jag är trött på att vara trött- jag vill vara den effektiva, glada tjejen som jag egentligen är. Därför har jag beslutat mig för att få i mig MER mat, MER frukt och MER vatten. 
Min familj är en riktig "fikafamilj" och jag skulle inte kunna tänka mig att aldrig någonsin äta godsaker. Jag älskar ju mormors bullar, lösgodis och glass! Dessutom är fika en väldigt viktig social del av mitt umgänge med släkt och vänner; vi samlas alltid kring en kopp kaffe. 
 
Mitt mål med detta är INTE att gå ner i vikt och jag vill verkligen understryka att alla är olika. Det är INGET fel med att äta godis på helgerna. Eller på veckorna, för den delen- bara man äter lagom och inte glömmer att äta rejält med MAT. Jag väger mig i princip aldrig eftersom det inte säger mig någonting om hur jag mår- ett halvkilo mer eller mindre spelar ingen roll för mig så länge jag mår bra! Jag vill alltså uppmana alla som läser detta att göra det som passar er bäst och äta det som får er att må mentalt och fysiskt bra. Det ska vara gott att leva!