Vad tiden går, imorgon har jag mitt sista prov detta året och sedan går jag bara några få dagar till i skolan. Sen..har jag sommarlov! Jag har utvecklats väldigt mycket detta året och jag är faktiskt stolt över mig själv.För första gången på ett bra tag är jag inte stolt bara på grund av betyg och mätbara resultat, utan jag är stolt över min personliga utvecklig;som nog bara jag märker av. Men åh ja, jag märker av den. Detta skolåret valde jag att fokusera på mig själv som person utanför skolan. Jag har spelat mycket flöjt, blivit en mycket bättre inom foto och jag har lagt mer tid på familj och vänner. Har lärt mig att slappna av mer och att vara nöjd- även om jag inte har producerat perfektion. Har lärt mig att skratta åt mina löjliga misstag och att titta tillbaka på dem med ett leende och höjda ögonbryn. "Vad tänkte jag där? Varför gjorde jag så? Hur kunde jag vara den jag var?"Jag är inte arg på mig själv för misstagen längre. Kan ärligt säga att jag är glad att jag gjorde dem! Ingen utvecklas ju utan misstag, eller hur? Jag är bara en människa och jag är bara sexton höstar ung. Hallå, give me some credit.
 
Jag har fortfarande saker jag behöver arbeta med. Jag behöver lära mig att våga visa känslor, att våga misslyckas ännu mer och att släppa taget om saker jag inte kan påverka. Och att älska mig själv ännu mer.