Godmorgon! Eller förmiddag?
Inatt åskade det som aldrig förr här hemma! När jag bodde i stan tyckte jag det var mysigt med åska. Mullrade och blixtrade men mer var det inte. Inget skrämmande alls! Men låt mig klargöra en sak till alla er som bor i villaområden eller städer: det är STOR skillnad mellan åska och ÅSKA. Ute på landet, så som jag bor, är åska mycket värre och det är rent farligt. Vårt hus är högsta punkten på marken förutom en flera hundra år gammal ek så blixtarna söker sig till oss. Hua. Inatt slog blixten ner tre meter ifrån vårt hus och den slog ut hela vårt proppskåp. Fönstren skallrade och huset skakade. Så nej, nu tycker jag inte åska är mysigt. Bara skrämmande och farligt nära.
 

Just nu har jag min lilla förmiddagsfika och läser igenom alla fina kommentarer. Roligt att jag "äntligen" får några, haha! Vad gör ni idag?