Jag ska fotografera mitt allra första bröllop i sommar och just nu känner jag rent spontant...hjälp? Sitter och läser om det och de flesta, kända, duktiga fotografer säger att "bröllopsfotografering är det svåraste man kan ge sig på!". Jaha, låter ju fint. Och så sitter jag här, sextonåringen som inte har fotat med systemkamera mer än två år och inte ens har photoshop. Men men, det kommer gå fint! Det ska bli en rolig utmaning. Just nu planerar jag att köpa fler rejäla minneskort och ett till batteri...något av det tråkigare man kan köpa när det gäller fotografering, men nödvändigt!
 
Blev himla glad när en av mina favoritfotografer och bloggare, Nevnarien, la ut ett enormt inlägg med en massa tips(bild ovan är ett screenshot från hennes blogg) på bröllopsfoto idag. Bockar och bugar, tack!
 

I'll photograph my very first wedding in the summer, and right now I spontaneously feel ... help? I'm reading about it and many famous, talented photographers say "wedding photography is the most difficult thing you can get yourself into". And here am I, a sixteen year old who has not photographed with the DSLR more than two years and hey, I don't even have photoshop! But it will go just fine! It will be a fun challenge, really. Right now I plan to buy more substantial memory- cards and a new battery as well ... some of the more boring stuff you can buy when it comes to photography, but necessary!

Was amazingly happy when one of my favorite photographers and bloggers, NEVNARIEN, publiced a huge post with a lot of tips (picture above is a screenshot from her blog) about wedding photography today. Thank you!