2013 var ett riktigt bra år för min del- det allra bästa i mitt liv hittils. För det första blev jag tillsammans med min fantastiska pojkvän, sedan kom jag igång med träningen igen och så har jag fortsatt jobba på bra och lärt mig mycket i skolan. Jag har dessutom vuxit mycket som person, känns det som. Jag har alltid haft bra självförtroende men jag har dessvärre alltid haft mycket höga krav på mig själv. Det är bra att ha mål; om de uppmuntrar en. Tyvärr har jag ofta känt mig negativt pressad av mina krav på mig själv vilket inte är bra alls. Men det känns som om jag under 2013 fått lättare för att "släppa taget" och att känna att jag ibland kan nöja mig. Nöja mig med mina betyg, mitt utseende, med det jag har i mitt liv. Både materialistiska saker och förhållanden till andra. Skolan är ett stort intresse för mig och det blir roligare nu när jag har börjat lära mig att släppa mina krav en aning. Jag menar dock inte att jag slutat sikta högt! Jag vill nå långt inom min utbildning och jag vill lära mig så mycket jag bara kan!
Träningen har blivit mer och mer viktig för mig och jag tycker om det mer och mer. Gymmet har blivit min fristad där jag inte behöver tänka på någonting annat än det jag gör just då. För någon som mig, som inte kan sluta tänka, är det helt underbart.
 
Under 2014 vill jag utveckla mig själv ännu mer. Jag har inget nyårslöfte men jag har vissa saker jag vill fortsätta jobba med; saker jag vill förbättra.  En av dessa saker är att säga nej. Jag har alltid haft mycket svårt för det och jag har haft svårt att säga nej när människor till exempel ber om hjälp. Jag har dock aldrig haft svårt att stå emot grupptryck- det är en annan sak. Men att verkligen prioritera mig själv och att göra det jag själv vill, utan rädsla för att stöta mig med någon annan, kommer bli en utmaning. Men det klarar jag!