Här är några close-ups från min lilla "målvägg". Och ja, en målvägg är precis vad det låter som: en vägg med mål. På min har jag ett urklipp där det handlar om att utmana sig själv och på ett annat urklipp handlar det om att ställa upp i en tävling. Jag ställde upp i Vårruset för några veckor sen för att uppfylla det som står på båda lapparna. Att springa vårruset var underbart; världens egoboost! Trots långvarig skada(benhinneinflammation)som gjort att jag inte kunde träna löpning innan gick det riktigt bra, sprang på 28.10. Visst, Vårruset är bara fem kilometer men det spelar ingen roll- jag var och är så himla stolt endå. Bitvis var loppet ren smärta. Svetten rann som floder då det var riktigt varmt ute och andetagen var långt ifrån lugna och stabila. Jisses, jag flämtade och frustade som en flodhäst! Många gånger ville jag bara sätta mig ner och strunta i alltihop, trots arrangörernas små distraktioner.Men jag stannade aldrig och slutspurten var bland det bästa jag varit med om. En del kanske tycker att det är löjligt att vara så stolt över något sådant här, men inget mål är för litet då alla är olika. För maratonlöpare kan jag förstå att detta inte är något särskilt, men för MIG var det det! Så är det ju med allt i livet. Alla måste skapa egna, individuella mål som man faktiskt kan klara.
 
På min målvägg finns också ett citat av Rihanna som jag finner så himla inspirerande:
"Allt jag har gjort och upplevt har stärkt mig, och det fortsätter. Livet fortsätter att påverka oss och formar om oss. Jag tävlar ständigt med mig själv och har svårt att stå stilla, jag vill hela tiden röra mig framåt och uppåt. Jag ger aldrig upp."
 
Och så finns det också en liten notis som handlar om att köpa ett smycke som symboliserar allt det man har uppnått hittils. Det ska jag köpa så fort jag pengar!
 
Så sammanfattningsvis: Det gäller att ha mål i livet som driver oss framåt. Om vi lever livet genom att ströva runt helt planlöst kommer vi ingenstans. Men att ha möjliga mål är nyckeln: det ska vara svårt att nå dit men inte omöjligt!