Första dagen på en ny vecka, skönt. Denna helgen blev något av en brytpunkt för mig eftersom jag insåg att jag måste ändra mitt beteende när det gäller att prioritera. Jag har alltid haft svårt att säga "nej" och jag gör ibland saker jag inte riktigt, riktigt vill för att göra någon annan glad eller för att slippa konflikter. Men vet ni vad? Det är fel. Man måste prioritera sig själv, och ta hand om sig själv... för vad som än händer, slipper man aldrig undan personen man ser i spegeln. Och om man inte är nöjd med den personen man ser, måste man ändra sitt beteende. Så det är det jag tänker göra. Från och med nu tänker jag tänka mer på mig själv, på vad jag vill. Man måste självklart göra uppoffringar för andra, men lite självisk måste man vara för att må riktigt bra! Jag tror faktiskt att det svenska samhället vore bättre om alla var lite mer själviska, för när vi är själviska mår vi bättre. Och när vi mår bättre...behandlar vi våra medmänniskor bättre. Win-win!
 
This weekend was something of a breaking- point for me because I realized that I had to change my behavior when it comes to priorities. I have always found it difficult to say "no" and I sometimes do things I do not really, really want to, just to make someone else happy or to avoid conflicts. But you know what? That is wrong. You have to prioritize yourself, and take care of yourself ... for whatever happens, you can never avoid the person you see in the mirror. And if you are not happy with the person you see, you have to change your behavior. So that's what I intend to do. From now on, I will think more about myself, about what I want. One must of course make sacrifices for others, but to feel good, we really need to be a bit selfish. I actually think that the Swedish society would be better if everyone were a little more selfish, because when we are selfish, we feel better. And when we feel better ... we treat the people around us in a better way. Win-win!